مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1395 ساعت 15:402016-05-07اقتصادي

اختلاف جدید گازی ایران و ترکیه


معاون وزیر نفت با اشاره به ادامه اختلافات ایران و ترکیه بر سر تعیین نرخ جریمه گازی، اعلام کرد: با توجه به عدم توافق، به زودی داوری بین المللی، - نرخ نهایی جریمه گازی ایران را تعیین خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، حمیدرضا عراقی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر درباره آخرین وضعیت تعیین جریمه گازی ایران در قبال صادرات گاز طبیعی به ترکیه، گفت: با توجه به اینکه قرارداد صادرات گاز طبیعی ایران به ترکیه یک قرارداد بلندمدت بوده، هر دو کشور در هر دوره زمانی می توانند درخواست داوری و تغییر قیمت ها را ارائه کنند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه ترکیه در قبال این قرارداد گازی دو درخواست را به داوری بین المللی ارائه کرده بود، تصریح کرد: ادعای اول ترک ها درباره عدم تأمین پایدار و مطمئن گاز از سوی ایران بود و ادعای دوم در خصوص گران بودن قیمت گاز صادراتی ایران مطرح شده است.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه ترکیه در ادعای اول خود مدعی شده بود که ایران از سال 2005 میلادی نسبت به تأمین پایدار و مطمئن گاز صادراتی به ترکیه مطابق قرارداد عمل نکرده است، تاکید کرد: در صورتی که در این داوری ایران شکست می خورد، باید نرخ گاز صادراتی به ترکیه 25 درصد کاهش می یافت که براساس برآوردها، ایران باید حدود 20 میلیارد دلار جریمه گازی به ترکیه پرداخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف جدید گازی ایران و ترکیه

اختلاف جدید گازی ایران و ترکیه