مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 اردیبهشت 1395 ساعت 02:112016-05-08بين الملل

دلایل و پیامدهای استعفای داوود اغلو


استعفای غیر منتظره احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه از پست دبیر کلی حزب عدالت و توسعه و به تبع آن از پست نخست وزیری، تظاهر جدی در ناهمسویی بین اردوغان و احمد داوود اوغلو در روند تحولات نظام سیاسی ترکیه قلمداد می شود.

- استعفای غیر منتظره احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه از پست دبیر کلی حزب عدالت و توسعه و به تبع آن از پست نخست وزیری، تظاهر جدی در ناهمسویی و حتی اختلاف بین اردوغان و احمد داوود اوغلو در روند تحولات نظام سیاسی ترکیه قلمداد می شود.

داوود اوغلو با درک تصمیم قطعی اردوغان برای تغییر نظام سیاسی این پست را قبول کرده بود، اما روش حکومت داری اردوغان شرایط را طوری رقم زد که اغلو استعفا را بر تداوم مقام نخست وزیری ترجیح داد و سرنوشت قوه مجریه و به خصوص مقام نخست وزیر جدید را به کنگره حزب حاکم در دوم خرداد ماه موکول کرد.

این اتفاق در صحنه سیاسی ترکیه و همچنین در غرب با استقبال مواجه نشد و از آن به عنوان سرکوب میانه روی نام برده اند.

هرچند طرفداران اردوغان نیز این رخداد را ضرورت حاکمیتی کارآمد تعبیر نموده و عزم ریس جمهور را در ریاستی کردن نظام سیاسی ستودند.

عوامل استعفای اغلو عوامل و شرایط مختلفی موجب استعفای احمد داوود اوغلو از پست حزبی و نخست وزیری گردید که در ذیل به مهم ترین آن ها اشاره می شود: 1- سرعت بخشی به روند تغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل و پیامدهای استعفای داوود اغلو

دلایل و پیامدهای استعفای داوود اغلو