مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1395 ساعت 11:152016-05-10اقتصادي

روند کاهشی سزارین در بارداری نخست مادران یزدی


کارشناس سلامت مادر و کودک دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با برشمردن مزایای زایمان طبیعی و هشدار نسبت به مضرات عمل سزارین، از روند کاهشی عمل سزارین در زایمان اول مادران در استان یزد خبر داد.

- فاطمه قاسمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، تصریح کرد: بررسی آمارها نشان می دهد که با آغاز طرح تحول سلامت که در آن بسته ی حمایتی برای تشویق مادران باردار به زایمان طبیعی منظور شده است، شمار سزارین در مادرانی که برای نخستین مرتبه باردار شده اند، کاهش یافته است.

وی افزود: البته آمارها بیانگر کاهش چندانی در میزان مجموع آمار اعمال سزارین استان نیست که علت آن افزایش شمار سزارین های تکراری است.

قاسمی با بیان این که 7930 مورد از سزارین های پارسال استان یعنی قریب 55 درصد آن ها، سزارین تکراری بوده است، گفت: هدف وزارت بهداشت و به تبع دانشگاه علوم پزشکی استان، کاهش سزارین های بار اول است، چون زایمان طبیعی برای کسانی که در نوبت پیشین بارداری نسبت به زایمان به صورت سزارین اقدام کرده اند، می تواند خطرناک باشد و معمولاً نه پزشکان و نه خانواده ها، این خطر را نمی پذیرند.

وی گفت: البته با وجود افزایش آمار سزارین های تکراری در استان در سال های اخیر، شمار سزارین های بار اول با اجرای طرح تحول سلامت روند کاهشی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند کاهشی سزارین در بارداری نخست مادران یزدی

روند کاهشی سزارین در بارداری نخست مادران یزدی