مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1395 ساعت 17:252016-05-10بين الملل

آتش زیر خاکستر مخالفت ها در حزب اردوغان


با وجود آنکه با کناره گیری احمد داوود اوغلو از رهبری حزب عدالت و توسعه، رجب طیب اردوغان قدرت خود در این حزب را تثبیت کرده است اما این اقدام سبب می شود که فعالیت مخالفان وی در این حزب زیرزمینی شده و وحدت در رده های آن تقویت نشود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که دیگر کاندیدای رهبری حزب عدالت و توسعه در کنگره بعدی این حزب در تاریخ 22 مه نخواهد شد و به تبع آن از نخست وزیری کنار می رود، این اقدام باعث تقویت کنترل رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه بر این حزب همزمان با تلاش او برای روی کار آمدن نظام ریاست جمهوری کامل در این کشور می شود.

با این حال این اقدام همچنین از شکاف ها و اختلافات پشت پرده در حزب عدالت و توسعه خبر می دهد؛ حزبی که 15سال پیش توسط اردوغان بنیانگذاری شد و از آن زمان تاکنون در ترکیه حاکم بوده و در اولین سال های فعالیتش توانست نفوذ و ثروت ترکیه به عنوان یک کشور عضو ناتو را افزایش دهد.

یک مقام بلندپایه حزب عدالت و توسعه که نام خود را فاش نساخت به رویترز گفت: در داخل این حزب تیمی وجود دارد که از نحوه مدیریت امور ناراضی است و این کاملا حقیقت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش زیر خاکستر مخالفت ها در حزب اردوغان

آتش زیر خاکستر مخالفت ها در حزب اردوغان