مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395 ساعت 08:562016-05-11سياسي

اختلافات اردوغان و داوداوغلو از کجا نشأت گرفتند


اردوغان معتقد است نظام ریاستی در ترکیه عملا اتفاق افتاده و از زمانی که وی به عنوان رییس جمهور انتخاب شده، این نظام ریاستی شکل گرفته است؛ این موضوع بایستی با تغییر قانون اساسی شکل قانونی گیرد.

- دکتر ابوالحسن خلج منفرد، رایزن فرهنگی سابق ایران در ترکیه در گفتگوی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران تسنیم (پویا)، به واکاوی علل استعفای داوود اوغلو از نخست وزیری ترکیه و ریاست آک پارتی پرداخت.

مشروح این مصاحبه در ادامه ارائه شده است:پویا: همان طور که مستحضر هستید احمد داوود اوغلو حدود یک هفته پیش از نخست وزیری ترکیه و ریاست آک پارتی استعفا داد.

به نظر شما آیا استعفای داود اوغلو برخاسته از اختلافات وی با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور این کشور بوده است؟ اگر بین طرفین اختلافاتی وجود داشت، این اختلافات ناشی از چه عواملی بوده و از کی شروع شد؟خلج منفرد: داوداوغلو از زمان تاسیس آک پارتی مشاور اردوغان بود و با تیمی که وی را همراهی می کرد، در ایجاد آک پارتی و تداوم آن نقش داشته است.

داوداوغلو ابتدا در سیاست خارجی و بعدا در سیاست داخلی ترکیه نقش آفرینی کرده است.

حزب عدالت و توسعه از زمان تاسیس خویش تلاش کرد که خود را به عنوان یک حزب فراگیر در ترکیه مطرح سازد؛ لذا افرادی با گرایشات و سلیقه های مختلف سیاسی و طبقات و گروه های مختلف اجتماعی را به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلافات اردوغان و داوداوغلو از کجا نشأت گرفتند

اختلافات اردوغان و داوداوغلو از کجا نشأت گرفتند