مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 اردیبهشت 1395 ساعت 11:152016-05-11اجتماعي

برای آموزش زبان های خارجی به جز انگلیسی معلم نداریم


معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: برای آموزش زبان های خارجی به جز زبان انگلیسی، مشکل کتاب و مدرسه وجود ندارد اما معلم برای آموزش این زبان ها نداریم.

- حجت الاسلام والمسلمین بهرام محمدیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما" افزود: طرح آموزش زبان های خارجی از 14 سال پیش در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده بود اما به دلیل دو مشکل استقبال کم دانش آموزان برای فراگیری این زبان ها و آموزش ندیدن معلمان برای آموزش زبانهای خارجی این طرح تاکنون اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد: باید یک آمایش سرزمینی انجام شود و ببینیم در آینده به چه تعداد مدرس و آموزش گیرنده زبان های خارجی به غیر از زبان انگلیسی نیاز داریم و با همکاری با وزارت علوم باید مشخص شود که چه زبان هایی در دانشگاه ها مورد توجه وزارت علوم است تا ما پیش نیاز آنها را در دبیرستانها ایجاد کنیم.

محمدیان تصریح کرد: باید اطلاع رسانی به دانش آموزان در دبیرستان درخصوص بازار آینده آموزش زبان های خارجی را برای آنها روشن و مشخص کنیم تا برای فراگیری این زبان ها بیشتر ترغیب شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فراگیری زبان های خارجی فقط یک مقوله آموزشی نبوده بلکه یک مقوله فرهنگی است گفت: باید دقت کنیم که در آموزش این زبان ها، فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای آموزش زبان های خارجی به جز انگلیسی معلم نداریم

برای آموزش زبان های خارجی به جز انگلیسی معلم نداریم