مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1395 ساعت 15:502016-05-13سياسي

بیانیه پایانی همایش اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران


بیست وششمین همایش هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون­ های وکلای دادگستری ایران به میزبانی کانون وکلای دادگستری گیلان در روزهای 22 و 23 اردیبهشت ماه 1395 در شهرستان رشت تشکیل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هیات عمومی ضمن اتخاذ تصمیم در خصوص دستور کار همایش، بیانیه زیر را صادر کرد: اتحادیه آمادگی خود را جهت رایزنی و همکاری با دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کمیسیون قضایی مجلس جهت تدوین و تنقیح لوایح و طرح های حقوقی به ویژه لایحه جامع وکالت که حقوق مدنی آحاد مردم، استقلال نهاد وکالت و حقوق صنفی وکلا را در بر دارد، اعلام می­ دارد.

اتحادیه با تاکید بر ضرورت حفظ شأن و جایگاه قانونی وکلای دادگستری مستند به تبصره 3 ماده واحده نحوه انتخاب وکیل توسط اصحاب دعوی مصوب 1370 مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر برابری شأن قضات و وکلای دادگستری و نظر به اینکه در برخی حوزه های قضایی سراسر کشور محدودیت­ هایی در امر تردد وکلا، از قبیل بازرسی بدنی روی می دهد، نگرانی و مخالفت صریح خود را با این نوع رفتار اعلام و بر رفع این موانع و حفظ منزلت شغل وکلا تصریح و تاکید می­ نماید.

نظر به اینکه مقتضای حفظ حقوق مردم در محاکم استفاده از وکلای دادگستری به عنوان متخصصین امر دادرسی است، اجباری شدن دخالت وکلا در دعاوی ضرورتی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه پایانی همایش اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران

بیانیه پایانی همایش اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران