مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1395 ساعت 13:552016-05-14اقتصادي

به دنبال دریافت طلب خود از خریداران برق ایران هستیم


معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: بعد از پساتحریم به دنبال دریافت طلب خود از کشورهای خریدار برق از جمهوری اسلامی هستیم.

- هوشنگ فلاحتیان در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما "درباره میزان درآمد ناشی از فروش برق در سال 95 افزود: تلاش می کنیم آنها از طریق گشایش اعتبار ارزی اقدام به پرداخت بدهی خود کنند.

وی گفت: در سال های گذشته سالانه حدود 9 و نیم تا 12 میلیارد کیلووات ساعت برق صادر و حدود 4 میلیارد کیلووات ساعت برق نیز وارد کردیم و 6 میلیارد کیلووات ساعت تراز صادرات برق مثبت است.

فلاحتیان با اشاره به اینکه بهای صادرات برق تابع قیمت جهانی نفت است ، افزود: در سال های قبل قیمت نفت بالا بود و درآمد کشور از محل صادرات برق به یک میلیارد دلار می رسید اما با کاهش نرخ نفت این رقم امسال به حدود 500 تا 700 میلیون دلار می رسد در صورتی که همه قراردادها انجام شود.

وی اضافه کرد: امسال ممکن است به دلیل بارش مناسب صادرات برق به کشورهای وارد کننده کمتر شود بنابر این صادرات نیز کاهش می یابد اما تلاش می کنیم میزان آن نسبت به پارسال کاهش پیدا نکند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در جمع خبرنگاران همچنین افزود: وزارت نیرو پیگیر مواردی از اقتصاد مقاومتی است که براساس راهبردهای سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر توسعه صادرات برق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به دنبال دریافت طلب خود از خریداران برق ایران هستیم

به دنبال دریافت طلب خود از خریداران برق ایران هستیم