مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1395 ساعت 12:552016-05-15سياسي

بند دره منطقه ای گردشگری یا تنها نام گردشگری را یدک می کشد؟


زمانی که یک مسافر که به شهر بیرجند سفر می کند نام بنددره در لیست ارائه شده همه ما است ولی آیا واقعا منطقه بنددره استانداردهای لازم یک منطقه گردشگری را دارد یا فقط کلمه گردشگری را یدک می کشد؟ - بند تاریخی دره بزرگترین بند کوهستانی بیرجند بوده که در فاصله هشت کیلومتری جنوب این شهر و در منطقه کوهستانی رشته کوه باقران قرار دارد.

به لحاظ تاریخی، قدمت این بند مربوط به اواخر دوره زندیه و اوایل دوره قاجاریه است و در زمان امیر شوکت الملک علم مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است.

ساختمان بند با مصالحی چون سنگ های شکسته شده کوه ها و آجرهای 20 سانتی متری مربع شکل با آهک و در بعضی نقاط با ساروج احداث شده و برای تقویت دیواره بند، پشت بند عظیمی احداث شده، علاوه بر زیبایی های معماری و قدمت تاریخی، در مسیر آب رودخانه فصلی بند دره؛ آبادی آروشه، دزگ و نوک بالا قرار داشته و اطراف آن نیز جاهای زیبا و خوش آب وهوایی وجود دارد.

این بند یکی از مهم ترین تفریحگاه های مردم بیرجند است باران که می آید و دلمان بهانه قدم زدن در هوای مطبوع بارانی را می گیرد شاید اولین جایی که به ذهن هر شهروند بیرجندی رسوخ می کند گردش در کوهستان بند دره است.

مردم این دیار بی توجه به راه خاکی این محل و هتل نیمه کاره ای که در میان راه بند سالهاست گرد فراموشی گرفته هیجانات درونیشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بند دره منطقه ای گردشگری یا تنها نام گردشگری را یدک می کشد؟

بند دره منطقه ای گردشگری یا تنها نام گردشگری را یدک می کشد؟