مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1395 ساعت 14:362016-05-15بين الملل

فشار عربستان برای برکناری رییس بانک توسعه اسلامی


منابع آگاه اعلام کردند؛ عربستان به دنبال برکناری رییس فعلی بانک توسعه اسلامی است که در این میان گزینه دلخواه را معرفی کرده و می خواهد در نشست مجمع به تصویب برساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، برخی منابع آگاه خبر دادند وزیر دارایی عربستان بصورت غیر مترقبه در صدد عزل رییس بانک توسعه اسلامی برآمده است.

سعودیها، دیروز این نامه را بین اعضای هیات مدیره بانک توزیع کرده و توقع دارند دو روز بعد، در جلسه مجمع عمومی بانک، نامزد جدیدشان برای انتصاب به ریاست بانک توسط مجمع عمومی بانک متشکل از نمایندگان 56 کشور تصویب شود.

دوره ریاست وی 5 ساله است و تا سال 2019 میلادی ادامه دارد، اما دولت سعودی در صدد برآمده است وزیر حج را بجای ایشان بگمارد.

بانک توسعه اسلامی یک نهاد بین المللی است، نحوه عزل و نصب رییس آن، بیستر حالت تصمیمات داخلی دولت عربستان را بخود گرفته است.

در نامه ای که ابراهیم بن عبدالعزیز الاصف، وزیر دارایی عربستان نوشته دکتر بندر هاجری را نامزد کسب ریاست بانک توسعه اسلامی اعلام کرده است،.

وزیر دارایی عربستان در این نامه مدعی شده است که رییس فعلی بانک توسعه اسلامی ، احمد محمد علی، از مدتها پیش به دلیل مشغله درخواست بازنشستگی کرده بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار عربستان برای برکناری رییس بانک توسعه اسلامی

فشار عربستان برای برکناری رییس بانک توسعه اسلامی