مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1395 ساعت 15:062016-05-15پزشكي

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک: کاهش 10 درصدی سزارین در استان مرکزی در سال 94


معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: میزان عمل کاهش سزارین در سال 94 نسبت به سال 93 در این استان 10درصد کاهش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از اراک، حسین سرمدیان ظهر امروز در اولین همایش سراسری ترویج زایمان طبیعی در استان مرکزی اظهار کرد: یکی از سیاست ها در حوزه درمان ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین است تا شخص بتواند طی سال های متمادی زایمان های دیگری را تجربه کند.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش آگاه کردن مادران نسبت به انتخاب زایمان طبیعی و گسترش این نوع از زایمان است، زیرا زایمان طبیعی از ابتلا به آلزایمر، انواع سرطان ها و پوکی استخوان جلوگیری می کند.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اهمیت امر آموزش مادران نسبت به دوره بارداری تأکید کرد: حضور مادران در کلاس های آموزشی حین بارداری به روند بهتر زایمان شخص کمک می کند و به اطلاعات وی می افزاید.

سرمدیان گفت: کاهش سزارین در استان در سال 93 نسبت به سال 92 بالغ 20 درصد و در سال 94 نسبت به سال 93، 10 درصد گزارش شده است.

وی اظهار: در سطح استان مرکزی 150 ماما در بخش زنان و زایمان به ارائه خدمات برای زنان باردار مشغول هستند.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در این همایش غرفه هایی به منظور مشاوره رایگان در زمینه هایی از قبیل احکام اسلامی در فرزن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک: کاهش 10 درصدی سزارین در استان مرکزی در سال 94

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک: کاهش 10 درصدی سزارین در استان مرکزی در سال 94