مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1395 ساعت 10:202016-05-16پزشكي

7 سرطان شایع در کودکان


سرطان دومین علت مرگ در کودکان زیر یک سال بعد از حوادث و ضربه ها (تروما) است و اگرچه در کودکان چندان شایع نیست اما وجود دارد و باید جدی گرفته شود.

- رییس انجمن جراحان کودکان ایران با بیان اینکه 2 درصد کل سرطان ها در کودکان زیر 15 سال بروز می کند، افزود: شایع ترین سرطان کودکان به ترتیب سرطان های خون، مغز، غدد لنفاوی، منشا عصبی، کلیه، بافت های زاینده و بافت های نرم است.

دکتر احمد خالق نژاد اظهار کرد: سرطان دومین علت مرگ در کودکان زیر یک سال بعد از حوادث و ضربه ها (تروما) است و اگرچه در کودکان چندان شایع نیست اما وجود دارد و باید جدی گرفته شود.

وی افزود: میزان شیوع سرطان از زیر یک سالگی تا حدود سه سالگی رشد دارد، از سه سالگی تا 9 سالگی افت و از 9 سالگی به بعد دوباره رشد دارد.

عوامل مختلفی از جمله عوامل ژنتیکی، فیزیکی، بیولوژیکی (اشعه، جریان های الکتریکی) در بروز سرطان در کودکان نقش دارند.

** ضرورت توجه به علائم از سوی والدین رییس انجمن جراحان کودکان ایران اظهار کرد: والدین باید به علائم هشداردهنده انواع سرطان ها آگاهی داشته باشند و با مشاهده کوچکترین علامت به پزشک مراجعه کنند.

خالق نژاد گفت: هرگونه سفتی یا توده یا مورد غیرعادی در بدن کودک، سرماخوردگی ها و گلودردهای مکرر بی علت، تب ناشناخته، کاهش وزن و عرق های شبانه عل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 سرطان شایع در کودکان

7 سرطان شایع در کودکان