مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1395 ساعت 13:502016-05-17فرهنگي

ساماندهی 700 شیء تاریخی موزه شاهرود


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: تاکنون بیش از 700 شیء تاریخی موزه شاهرود ساماندهی نرم افزاری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه سمنان، حمیدرضا حسنی با اعلام این خبر اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه، ساماندهی اشیای تاریخی موزه شاهرود در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: تفکیک، طبقه بندی آثار، تهیه شناسنامه عمومی و تکمیل اطلاعات آثار مطالعاتی، تهیه تصاویر دیجیتالی اشیاء، برچسب گذاری با رعایت ضوابط حفاظتی، بازنویسی شناسنامه قدیمی و عمومی در قالب شناسنامه های جدید و ورود اطلاعات به نرم افزار اموال "جام" از جمله فعالیت های انجام شده برای ساماندهی اشیای موزه شاهرود است.

حسنی با بیان اینکه در موزه شاهرود بیش از 830 شی تاریخی و فرهنگی در دو بخش باستان شناسی و مردم شناسی و بیش از 120 نسخه خطی و کتب قدیمی ارزشمند در معرض دید عموم قرار دارد، افزود: قدیمی ترین اشیای این موزه ابزار سنگی و استخوانی مربوط به هشت هزار سال پیش است که از کاوش های باستان شناسی در تپه سنگ چخماق بسطام کشف شده است.

موزه میراث فرهنگی شاهرود در خیابان فردوسی و در ساختمان بلدیه مربوط به اوایل دوره پهلوی در دو بخش مردم شناسی و باستان شناسی دایر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی 700 شیء تاریخی موزه شاهرود

ساماندهی 700 شیء تاریخی موزه شاهرود