مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1395 ساعت 16:262016-05-17فرهنگي

همزمان با هفته میراث فرهنگی 700 شی ء تاریخی موزه شاهرود ساماندهی نرم افزاری شد


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: تاکنون بیش از 700 شی ء تاریخی موزه شاهرود ساماندهی نرم افزاری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، حمیدرضا حسنی افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه، کار ساماندهی اشیای تاریخی موزه شاهرود در دست انجام قرار گرفته است.

وی گفت: تفکیک، طبقه بندی آثار، تهیه شناسنامه عمومی و تکمیل اطلاعات آثار مطالعاتی، تهیه تصاویر دیجیتالی اشیا، برچسب گذاری با رعایت ضوابط حفاظتی، بازنویسی شناسنامه قدیمی و عمومی در قالب شناسنامه های جدید و ورود اطلاعات به نرم افزار اموال جام ازجمله فعالیت های انجام شده برای ساماندهی اشیای موزه شاهرود است.

حسنی با بیان اینکه در موزه شاهرود بیش از 830 شی ء تاریخی و فرهنگی در دو بخش باستان شناسی و مردم شناسی و بیش از 120 نسخه خطی و کتب قدیمی ارزشمند در معرض دید عموم قرار دارد، افزود: قدیمی ترین اشیای این موزه ابزار سنگی و استخوانی مربوط به 8 هزار سال پیش بوده که از کاوش های باستان شناسی در تپه سنگ چخماق بسطام کشف شده است.

موزه میراث فرهنگی شاهرود در خیابان فردوسی و در ساختمان بلدیه مربوط به اوایل دوره پهلوی در دو بخش مردم شناسی و باستان شناسی دایر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همزمان با هفته میراث فرهنگی 700 شی ء تاریخی موزه شاهرود ساماندهی نرم افزاری شد

همزمان با هفته میراث فرهنگی 700 شی ء تاریخی موزه شاهرود ساماندهی نرم افزاری شد