مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1395 ساعت 11:212016-05-18بين الملل

اردوغان جانشین نخست وزیر ترکیه را تا شنبه معرفی می کند


منابع آگاه در حزب حاکم ترکیه اعلام کردند که با وجود آنکه مسئول انتخاب نخست وزیر جدید، کنگره حزب است اما تصمیم گیرنده اصلی برای این مسئله، شخص رییس جمهور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل "، 16 اردیبهشت ماه جاری (5 می)، احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه بدون اشاره به اختلافاتش با رییس جمهور، با بیان اینکه قصد ندارد برای ریاست مجدد حزب حاکم بر کشورش نامزد شود، گفت که دوم خرداد آینده (22 می) استعفا می کند.

با انتشار خبر استعفای داوود اوغلو از پست نخست وزیری و ریاست حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم)، گمانه زنی ها درباره جانشینان او آغاز شد.

منابع نزدیک به ریاست جمهوری ترکیه اعلام کردند که جانشین احتمالی داوود اوغلو، نعمان کورتولموش سخنگوی دولت، باقر بوزداغ وزیر دادگستری ترکیه، بینالی ایلدیریم وزیر ارتباطات یا برات آلبایراق وزیر انرژی ترکیه و داماد اردوغان است.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنگره داخلی حزب عدالت و توسعه، منابع آگاه از داخل این حزب اعلام کردند که در میان نامزدهای مختلف، بینالی ایلدیریم و نعمان کورتولموش سایر رقبا را کنار زده اند و رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه تا پیش از روز شنبه آینده (اول خرداد) در این باره تصمیم قطعی خود را اتخاذ خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان جانشین نخست وزیر ترکیه را تا شنبه معرفی می کند

اردوغان جانشین نخست وزیر ترکیه را تا شنبه معرفی می کند