مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 خرداد 1395 ساعت 10:562016-05-24سياسي

فارس گزارش می دهد آغاز صادرات فنآوری دانش بنیان از گیلان


فنآوری های دانش بنیان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی درون زا با نگاه به بیرون با صادرات به اروپا، آمریکا و جمهوری آذربایجان از گیلان آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از رشت، اقتصاد مقاومتی مقاوم بودن یک مفهوم طیفی بوده و مفهومی مطلق و دارای اندازه مشخص محسوب نمی شود، بنابراین اقتصاد مقاومتی قبل از آن که علم، دین و نقلی باشد، یک مفهوم عقلی است.

در تمام دنیا اصلی بر استحکام، مقاومت و قوام بوده و این یک اصل عقلی است، با نگاهی به دیگر اقتصادهای دنیا مشخص می شود مقاوم سازی بافت ها و ساختارهای اقتصادی اقدامی بنیادی در حفظ نظام سیاسی محسوب می شود و این امر با تکامل دانش همواره در مسیر خود روبه پیشرفت است.

با نگاهی به برخی از نشانه های مقاومت پایین اقتصاد ایران مشاهده می کنیم وابستگی شدید به منابع حاصل از صادرات نفت، گسترش پیدا نکردن اقتصاد دانش بنیان و نوآوری محور در اقتصاد ملی، وابستگی تولید ملی به واردات و سطح پایین تولید ملی، مداخله گسترده و غیر قاعده مند دولت در اقتصاد ملی، نبود بخش خصوصی توانمند و تشکیل نشدن بازارهای رقابت، گسترش اقتصاد غیر رسمی و غیر متشکل و تخریب منابع طبیعی آب، خاک، جنگل، مراتع و .

از جمله این نشانه هاست.

*اقتصاد دانش بنیان سال 1996 سازمان همکاری های اقتصاد و توسعه، اقتصاد دانش بنیان را اقتصادی معرفی کرد که به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد آغاز صادرات فنآوری دانش بنیان از گیلان

فارس گزارش می دهد آغاز صادرات فنآوری دانش بنیان از گیلان