مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 خرداد 1395 ساعت 10:402016-05-27فرهنگي

گنجینه اسپانیا در نیاوران رونمایی شد


حدود 20 اثر هنری اسپانیایی که در دوره پهلوی از نمایشگاه های مختلف اسپانیا خریده و در گنجینه کاخ اختصاصی نیاوران نگهداری می شد، در شب هنر اسپانیا در نیاوران رونمایی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سرویس هنرهای تجسمی ایسنا، ادوآردو لوپس بوستکس، سفیر اسپانیا در ایران در آیین گشایش این نمایشگاه که با عنوان شب هنر اسپانیا در نیاوران برگزار شد، گفت: نقاشان اسپانیایی از اوایل قرن بیستم با معرفی فنون و سبک های جدید باعث انقلابی در گستره هنر جهانی شدند و سردمدار جنبش هایی مانند کوبیسم و سوررئالیسم بودند، که نقشی تعیین کننده در مسیر تکامل هنر تا امروز داشتند.

او با بیان این که همه دستاوردهای این هنرمندان به این جا ختم نمی شود، ادامه داد: کنجکاوی فکری این هنرمندان باعث شد تا نفوذ سایر فرهنگ ها روی هنر غرب آغاز و به رسمیت شناخته شود.

در واقع آن ها در حالی که با نبوغ خود فراتر از منشأ فرهنگی خود رفتند، میراث فرهنگی اسپانیا را ساختند و آثارشان به مردم دیگر فرهنگ ها رسید.

وی با تأکید بر این که ایران با اسپانیا اشتراک های زیادی از گذشته تاریخی تا میراث مشترک دارد، افزود: این اشتراکات دو کشور را به یکدیگر نزدیک می کند و باعث می شود ایرانیان خود را از هنر اسپانیا بیگانه نبینند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنجینه اسپانیا در نیاوران رونمایی شد

گنجینه اسپانیا در نیاوران رونمایی شد