مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 خرداد 1395 ساعت 19:402016-05-27بين الملل

معاون عفو بین الملل توقف مجازاتهای غیرانسانی در عربستان را خواستارشد


" به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما " از لندن ، معاون بخش خاورمیانه سازمان عفو بین الملل ازعربستان سعودی خواست به مجازات های بی رحمانه و غیر انسانی مخالفان در این کشور پایان دهد .

جیمز لینچ در بیانیه ای که مقر سازمان عفو بین الملل دقایقی پیش در لندن آن را منتشر کرد همچنین تعیین ضرب الاجل برای مجازاتهای غیر انسانی و شکنجه زندانیان در عربستان را خواستار شد .

این سازمان با ابراز نگرانی از اوج گرفتن اعدامها درعربستان سعودی به اعدام 94 نفر سال جاری میلادی در عربستان اشاره کرد و افزود : سال گذشته نیز 158 نفر در عربستان اعدام شدند که این میزان اعدام دریک سال در دو دهه اخیر در این کشور سابقه نداشته است .

عفو بین الملل همچنین با اشاره به دستگیری، شکنجه و حکم اعدام برای علی النمر ، عبدالله الظاهر و داود المرهون نوجوانان عربستانی نوشت : تحقیقات نشان داده است که این افراد در تظاهرات مسالمت امیز علیه دولت شرکت داشتند و در زندان شکنجه و به حمله به نیروهای امنیتی و سرقت مسلحانه متهم شده اند .

این سازمان اقدامات عربستان در این زمینه را هولناک توصیف و اضافه کرد : هیچ علامتی در مورد کند شدن این روند مشاهده نمی شود و این بدان معناست که محاکمه های کاملا غیر منصفانه و صدور حکم اعدام برای انان به امری عادی مبدل شده است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون عفو بین الملل توقف مجازاتهای غیرانسانی در عربستان را خواستارشد

معاون عفو بین الملل توقف مجازاتهای غیرانسانی در عربستان را خواستارشد