مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 خرداد 1395 ساعت 17:252016-05-28پزشكي

مرگ روزانه 7 تا 10 نفر بر اثر نرسیدن عضو پیوندی


روزانه 7 تا 10 نفر در کشور به دلیل نرسیدن عضو پیوندی می میرند.

- روزانه 7 تا 10 نفر در کشور به دلیل نرسیدن عضو پیوندی می میرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما،رییس اداره شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت گفت: به طور میانگین روزانه بین 7 تا 10 بیمار در کشور به دلیل نرسیدن عضو پیوندی مورد نیاز خود جان خود را از دست می دهند.

دکتر کتایون نجفی زاده که در حاشیه اولین دوره ی آموزش پیشرفته ی هماهنگ کننده ی پشتیبان پیوند اعضاء در بوشهر با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت وگو می کرد، افزود: تصادفات رانندگی و رعایت نکردن ایمنی در برخی مشاغل و محیط های کاری آمار مرگ مغزی کشورمان را بسیار بالاتر از خیلی از کشورها نشان می دهد.

بر پایه این آمار سالانه پنج تا هشت هزار مورد مرگ مغزی در کشور داریم که نیمی از آنها یعنی دو هزار و 500 تا چهار هزار نفرشان اعضایشان قابل اهداء است.

وی سال 94 را یکی از بهترین سال های اهدای اعضاء عنوان کرد و گفت: پارسال 808 هدیه عضو داشتیم که می تواند تا چهار برابر افزایش پیدا کند و ما به این جهش و نجات بیماران نیازمند عضو امیدواریم.

رییس اداره شبکه فراهم آوری اعضای پیوندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر این که اهدای عضو، ایثار است، ادامه داد: آمار رضایت خانواده ها به اهدای عضو عزیزان شان 30 درصد بود که به تازگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ روزانه 7 تا 10 نفر بر اثر نرسیدن عضو پیوندی

مرگ روزانه 7 تا 10 نفر بر اثر نرسیدن عضو پیوندی