مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 خرداد 1395 ساعت 12:552016-05-31اقتصادي

خروج از رکود دست دولت نیست


محسن رنانی، اقتصاد ایران را گرفتار در پنج لایه رکودی اقتصاد کلان، ساختاری، نهادی و حاصل از رکود جهانی و کاهش قیمت نفت می داند و معتقد است از بین این پنج لایه رکود، - تنها یکی از لایه های آن یعنی رکود افقی در کنترل دولت خواهد بود که در این زمینه ابزار موجود در دست دولت ابزار پولی است که با توجه به سیاست های کنترل تورم عملا این امکان نیز منتفی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، محسن رنانی که در همایش چشم انداز اقتصادی ایران در سال 1395 و الزامات شرایط جدید برای سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی در مرکز همایش های کتابخانه ملی ایران سخن می گفت، درباره رکود حاکم بر اقتصاد کشور اظهار کرد: اکنون اصلی ترین دشمنان کشور ما رکود اقتصادی و بحران آب و فساد نظام اداری است که باید نظام سیاسی ما نتواند از این سه بحران به صورت کم هزینه و سریع عبور کند، چون ممکن است دیگر فرصتی برای مدیریت این سه بحران نداشته باشیم.

بین این سه بحران رکود اقتصادی از همه مهم تر است چون برای حل مدیریت بحران آب نظام سیاسی ایران حداقل پنج یا حداکثر 10 سال فرصت دارد.

در مورد فساد نظام اداری گرچه به مرحله فساد سیستمی رسیده ایم ولی همچنان ادامه کار با وضعیت موجود ممکن است ولی چیزی که قابل تداوم نیست رکود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج از رکود دست دولت نیست

خروج از رکود دست دولت نیست