مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 خرداد 1395 ساعت 13:252016-06-05پزشكي

تقلید؛ علت اصلی گرایش نوجوان به مصرف سیگار و قلیان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: تقلید از بزرگ ترها یا همسالانی که سیگار و قلیان مصرف می کنند، از مهم ترین عوامل گرایش جوانان و نوجوانان به استفاده از مواد مخدر و دخانی است.

- دکتر راضی ناصری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: نداشتن آگاهی درست و منطقی از مضرات و مخاطره های مصرف دخانیات در افراد کم سن و سال از دیگر علت های علاقه آن ها به استفاده از این مواد مضر محسوب می شود.

وی افزود: یکی از مشکلات عدیده در این حوزه این است که اکثر مصرف کنندگان اعتیادآور بودن سیگار و قلیان را باور و قبول ندارند و معتقد هستند که با چند بار مصرف این مواد، به راحتی توان ترک و عدم مصرف آن رادارند درحالی که استفاده از مواد دخانی چون سیگار شرایط برای اعتیاد فرد را هموار می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: نکته تأسف آور دیگر اینکه بسیاری از مردم به این باور غلط رسیده اند که آثار منفی مصرف قلیان کمتر از سیگار است درحالی که قلیان 80 تا 100 درصد بیشتر از سیگار بر مصرف کننده تأثیر سوء دارد.

وی یکی از عوامل نگران کننده را گرایش زنان و دختران به مصرف سیگار، قلیان و دیگر مواد مخدر برشمرد و تأکید کرد: بر اساس مطالعات کارشناسان آثار مخرب مصرف این مواد در زنان و دختران ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقلید؛ علت اصلی گرایش نوجوان به مصرف سیگار و قلیان

تقلید؛ علت اصلی گرایش نوجوان به مصرف سیگار و قلیان