مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 خرداد 1395 ساعت 12:202016-06-06سياسي

مسئولیت حفاظت از مسجد نصیرالملک برعهده متولی موقوفه است


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: مسئولیت حفاظت از مسجد نصیرالملک برعهده متولی موقوفه، آقای محمود قوامی است و در رابطه با سرقت کاشی های این مسجد تعللی متوجه اوقاف نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ، منطقه فارس، حجت الاسلام سید عباس موسوی قبل از ظهر دوشنبه 17 خرداد در جمع خبرنگاران، گفت: متولیان موقوفات در خصوص حفاظت از این اماکن توجیه شده اند و نصب و راه اندازی سیستم های حفاظت نرم افزاری و سخت افزاری بر عهده آنان است.

وی در عین حال گفت: البته نصب سیستم های نرم افزاری شامل دوربین های مداربسته در اماکنی که میراثی و تاریخی محسوب می شود، روال خاصی دارد و حتما باید مکان سنجی و امکان سنجی آن از طرف اداره کل میراث فرهنگی فارس انجام شود.

موسوی با اشاره به اینکه شنبه شب گذشته، چهار عدد کاشی مسجد باستانی نصیرالملک سرقت شد و پس از آن اقدامات قانونی برای پیگیری موضوع سرقت از طریق مراجع ذی صلاح انجام شده است.

وی با تصریح اینکه اوقاف فارس تمهیدات لازم را برای حفاظت از آثار تاریخی تحت مدیریت این اداره اندیشیده و اجرایی کرده است، گفت: بحث حفاظت از آثار تاریخی اقدامی تخصصی بوده و نیازمند همراهی و همکاری بیشتر از سوی دستگاه های متولی است و همه سازمان ها باید پای کار باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئولیت حفاظت از مسجد نصیرالملک برعهده متولی موقوفه است

مسئولیت حفاظت از مسجد نصیرالملک برعهده متولی موقوفه است