مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 خرداد 1395 ساعت 22:252016-06-09فرهنگي

چرا سینماگران ایرانی حاضر به ساخت فیلمی درباره مولوی نیستند؟!


تنها سناریوی فیلم «طاووس مست» درباره زندگی شمس و مولانا توسط مجتبی راعی پیشنهاد شد که نتوانست نظر مساعد سازمان سینمایی را به عنوان سرمایه گذار جلب کند و سایر سینماگران سراغ چنین پروژه ای نرفتند.

- پس از مطرح شدن خبر ساخت فیلمی درباره زندگی مولوی توسط کمپانی آمریکا و با نقش آفرینی لئوناردو دی کاپریو، انتقادهای جدی در این زمینه مطرح شد و به خصوص برخی در ایران درباره ساخت این فیلم و به خصوص به تصویر کشیدن این شاعر ایرانی به عنوان یک چهره ترکیه ای ابراز نگرانی کردند.

در این شرایط این پرسش مطرح می شود که چرا علی رغم تسهیلات مالی که مسئولان سینمایی برای ساخت چنین پروژه ای در نظر گرفته اند، هیچ کدام از سینماگران جدی حاضر به ساخت فیلمی درباره مولوی نیستند؟!به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ دیوید فرانزونی فیلمنامه نویس برنده اسکاری که آثاری چون گلادیاتور را در کارنامه اش دارد، هفته پیش به همراه تهیه کننده این فیلم سینمایی، به استانبول سفر کرده تا با محققان و کارشناسان زندگی مولانا ملاقات کند و بتواند با تکمیل فیلمنامه، ساخت آن را سال آینده با تهیه کنندگی استیون جوئل براون کلید بزند.

فرانزونی از لئوناردو دی کاپریو به عنوان چهره ای نام برده که دوست دارد نقش مولانا را بازی کند و همین توضیحات واکنش هایی را در پی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سینماگران ایرانی حاضر به ساخت فیلمی درباره مولوی نیستند؟!

چرا سینماگران ایرانی حاضر به ساخت فیلمی درباره مولوی نیستند؟!