مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1395 ساعت 09:362016-06-11پزشكي

بخش پیوند کلیه در استان گلستان راه اندازی می شود


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: وزارت بهداشت با راه اندازی بخش پیوند کلیه و واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در استان گلستان موافقت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، سید احمد حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون حدود 850 بیمار دیالیزی در استان گلستان وجود دارد که حداقل 10 درصد آنها نیاز به پیوند کلیه دارند که امیدواریم با راه اندازی واحد پیوند کلیه و فراهم آوری اعضای پیوندی OPU در استان، دیگر نیازی به مراجعه به تهران و شهرهای بزرگ برای پیوند نخواهند داشت.

وی افزود: در بازدید رییس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت از بخش پیوند و واحد فراهم آوری اعضای پیوندی OPU مرکز آموزشی درمانی شهید صیاد شیرازی گرگان، با راه اندازی این بخش موافقت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تصریح کرد: هم اکنون در حال پیگیری برای صدور موافقت اصولی از دفتر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت هستیم تا در اسرع وقت اقدامات لازم انجام شود.

حسینی گفت: در استان گلستان 10 مرکز دیالیز با 136 دستگاه دیالیز وجود دارد و در سفر رییس انجمن بیماران خاص به استان گلستان قرار شد 50 دستگاه دیالیز به استان اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: هر بیمار دیالیزی 4 بار در ماه باید دیالیز انجام دهد که به علت کمبود امکانات این تعداد به 2 تا 3 ماه در استان گلس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش پیوند کلیه در استان گلستان راه اندازی می شود

بخش پیوند کلیه در استان گلستان راه اندازی می شود