مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 خرداد 1395 ساعت 15:362016-06-11بين الملل

حوادث سریع جبهه های شمال سوریه و نقش بر آب شدن رویای اردوغان


حوادث سریع روزهای اخیر در جبهه های شمال سوریه و درگیری بین نیروهای آسایش کرد و گروه تروریستی داعش به مثابه پایان رویای اردوغان برای تسلط بر سوریه و بازگشت امپراطوری عثمانی به جهان از طریق فتح دمشق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم"، منابع فرانسوی آگاه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی العهد گفتند که آمریکا از مدتها قبل تصمیم گرفته است که از لحاظ سیاسی، از دست رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه خلاص شود.

این منابع افزودند که اولین آثار این تصمیم واشنگتن، خارج کردن سامانه های موشکی ناتو از ترکیه در حدود یک و نیم سال قبل بود.

توصیه واشنگتن به اوغلو منابع فرانسوی همچنین به نقل از وزارت خارجه فرانسه اعلام کردند که واشنگتن به داوود اوغلو نخست وزیر سابق دولت ترکیه توصیه کرد که سریعا از کاروان رجب طیب اردوغان قبل از این که غرق شود، بیرون رو و این امر یک ماه قبل رخ داد.

به گفته این منابع، تصمیم آمریکا که کردهای وابسته به سازمان آسایش آن را از طریق ایجاد یک منطقه حائل کردی در طول مرزهای بین سوریه و ترکیه عملی می کنند، به قطع کامل ارتباط جغرافیایی ترکیه و خاورمیانه می انجامد.

دلایل ناراحتی آمریکا از اردوغان این منابع فرانسوی در ادامه گفتند که آمریکا به چند دلیل از دست اردوغان ناراحت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوادث سریع جبهه های شمال سوریه و نقش بر آب شدن رویای اردوغان

حوادث سریع جبهه های شمال سوریه و نقش بر آب شدن رویای اردوغان