مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1395 ساعت 09:302016-06-12بين الملل

پایگاه نظامی ترکیه در قطر برای خنثی سازی نفوذ ایران در غرب آسیاست


قطر با بضاعت نظامی ضعیف با همکاری با ترکیه در پی مقابله با نفوذ ایران در غرب آسیا برآمده و ترکیه نیز از پایگاه نظامی جدید در منطقه استفاده کرده و در ترتیبات امنیت جهانی انرژی حضور می یابد.

- "، ترکیه در اواخر ماه آوریل سال جاری به طور رسمی پایگاه نظامی را در قطر، که اولین پایگاه نظامی این کشور در خاورمیانه است، راه اندازی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازژورنال تخصصی ارتش آمریکا، انتظار می رود در این پایگاه حدود 3000 پرسنل نظامی حضور داشته باشند که در این میان نیروهای زمینی،یگان ویژه عملیات مخصوص و نیروهای آموزشی حاضر خواهند بود.

بر این اساس، تحلیلگران بخش امنیتی خلیج فارس عنوان می کنند ترکیه و قطر به خاطر عدم اطمینانشان به ایران با هم متحد شده و در عین حال حامی دشمنان ایران در سوریه و یمن هستند.

از سویی، به خاطر توافق هسته ای ایران، آمریکا دیگر نیروی پشتوانه نظامی قابل اطمینانی برای مواجهه با قدرت قابل توجه ایران نیست.

کشورهای حاشیه خلیج فارس فکر می کنند از آنجایی که آمریکا دیگر ایران را به عنوان یک تهدید تلقی نمی کند، بنابر این منطقه را ترک خواهد کرد.

ژورنال تخصصی ارتش آمریکا با توصیف پایگاه نظامی جدید ترکیه در منطقه نوشت: قرار است در این پایگاه نظامی نیروهای مسلح ارتش ترکیه با حضور خود به کار آموزش نیروهای نظامی قطر نیز مبادرت کرده و ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایگاه نظامی ترکیه در قطر برای خنثی سازی نفوذ ایران در غرب آسیاست

پایگاه نظامی ترکیه در قطر برای خنثی سازی نفوذ ایران در غرب آسیاست