مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1395 ساعت 11:012016-06-12بين الملل

رویترز: ماهاتیر محمد برای برکنار نخست وزیر هم حزبی اش تلاش می کند


نخست وزیر پیشین مالزی در اعتراض به مواضع نخست وزیر کنونی و هم حزبی خود، رایزنی با سران ائتلاف مخالفان به منظور تلاش برای برکناری او از نخست وزیری را آغاز کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل ، ماهاتیر محمد نخست وزیر پیشین مالزی که تا سال 2003 و زمان کناره گیری از منصبش، به مدت 22 سال ریاست حزب سازمان ملی مالزیایی های متحد را برعهده داشت، با نخست وزیر و رییس کنونی این حزب دچار تقابل شده است.

گفته می شود ماهاتیر محمد در مخالفت با مواضع نجیب رزاق، برای شکست حزب سابق خودش در انتخاباتی که هفته آینده در دو منطقه مالزی قرار است برگزار شود، اقدام به رایزنی و فعالیت های مبارزاتی کرده است.

او در اعتراض به مواضع رزاق در زمینه مسائل حزبی و به ویژه موضوع بحران ناشی از فساد اقتصادی در مالزی، با رهبران ائتلاف مخالفان پاکاتان هاراپان دیدار داشته تا زمینه برای کنار زدن نخست وزیر کنونی از قدرت فراهم شود.

نخست وزیر سابق و 90 ساله مالزی روز شنبه (دیروز) در میان گروهی از حامیانش گفت: اگر مردم می خواهند شاهد دزدی از این کشور توسط نخست وزیر باشند، کسی که اکنون قانونی وضع کرده که او را از حتی از آگونگ (پادشاه مالزی) قوی تر می کند، اگر مردم این را می خواهند خوب آن ها به چیزی که شایسته آن هستند، خواهند رسید .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: ماهاتیر محمد برای برکنار نخست وزیر هم حزبی اش تلاش می کند

رویترز: ماهاتیر محمد برای برکنار نخست وزیر هم حزبی اش تلاش می کند