مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 خرداد 1395 ساعت 14:202016-06-12پزشكي

سیاه نمایی با ذغال سرطان


اخیرا برخی از رسانه های فارسی زبان با انتشارآمارهای ضد و نقیض از شیوع سرطان در ایران به دنبال القای شرایط نامناسب زندگی ایرانی ها هستند اما واقعیت سرطان در ایران چه رنگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"، بر اساس شاخص های جهانی میزان بروز سرطان در ایران میان مردان 134 نفر و در زنان 128 نفر در هر یکصد هزار نفر است.

در حالی که متوسط جهانی ابتلا به این بیماری 205 نفر در مردان و 165 نفر در زنان را نشان می دهد، بنابراین میزان بروز سرطان در ایران کمتر از متوسط جهانی است.

دکتر محمداسماعیل اکبری رییس مرکز تحقیقات سرطان می گوید: سالانه در کشور90 هزار مورد جدید سرطان شناسایی می شودکه کشنده ترین سرطان در بین زنان و مردان ایرانی سرطان معده است.

طبق تحقیقات انجام شده عامل سن نقش70 درصدی در بروز سرطان دارد بنابراین در پی آمار هشت درصدی جمعیت سالمندان در ایران ابتلا به سرطان رو به افزایش است.

علی مطلق رییس اداره سرطان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رشد سرطان در جهان گفت: سال 2014 حدود 14 میلیون فرد مبتلا به سرطان در دنیا شناسایی شده است که این آمار در سال 2030به 25 میلیون نفر می رسد، در واقع در 15 سال آینده 70 تا 80 درصد به تعداد افراد مبتلا به سرطان در دنیا اضافه می شود که در ایران نیز همین روند پیش بینی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاه نمایی با ذغال سرطان

سیاه نمایی با ذغال سرطان