مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 خرداد 1395 ساعت 12:412016-06-16بين الملل

عقب گرد ترکیه از پافشاری بر لزوم برکناری بشار اسد


سیاست خارجه ترکیه آن را در تنگنایی قرار داده است که اکنون برای نجات از آن گزینه های اندکی پیش رو دارد از جمله گفت وگو با حزب کارگران کردستان و یا دست برداشتن از پافشاری بر برکناری بشار اسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری تسنیم" به نقل از روزنامه السفیر، سیاست خارجه ترکیه در طول سال های گذشته این کشور را به سمتی برد که در نهایت در تنگنایی سخت و انزوا گرفتار شد، تا جایی که اکنون برای نجات از آن گزینه های اندکی پیش رو دارد از جمله اینکه با حزب کارگران کردستان وارد گفت وگو شد و یا اینکه از پافشاری بر برکناری بشار اسد بکاهد.

ترکیه با در نظر گرفتن اینکه سیاست خارجه ای که در پیش گرفته است به جای تقویت نفوذ آن موجب افزایش انزوای کشور شده است در تلاش برای اصلاح این ساسیت برآمده است و چه بسا عزم ترکیه بر جلوگیری از تشکیل منطقه خودمختاری کُردها در شمال سوریه موجب شود از شدت اصرار بر لزوم کناره گیری فوری بشار اسد را بکاهد.

سیاست جدید ترکیه؛ افزایش دوستان و کاهش دشمنان در همین راستا بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه که متحد نزدیک رجب طیب اردوغان به شمار می آید چند روز پس از تصدی این پست گفت که ترکیه نیازمند افزایش دوستان و کاهش دشمنان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقب گرد ترکیه از پافشاری بر لزوم برکناری بشار اسد

عقب گرد ترکیه از پافشاری بر لزوم برکناری بشار اسد