مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 خرداد 1395 ساعت 14:352016-06-18اقتصادي

خطر انقراض دو گونه ماهی با ارزش در خلیج فارس


رییس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور از خطر انقراض دو گونه ماهی با ارزش در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس و ناحیه مصبی دریا خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما" ، دکتر جاسم مرمضی افزود: به علت کاهش و جلوگیری از ورود آب شیرین به دریا (خلیج فارس) و متعاقب آن تغییرات اکولوژیکی در مناطق لب شور که محل تلاقی آب شیرین و شور است امکان تکثیر گونه ماهیان با ارزش "صبور" عملا از بین رفته است و مدتها است که شمار این ماهیان به شدت کاهش یافته است.

وی گفت : ادامه این وضعیت سبب مهاجرت این ماهیان از آبهای لب شور و متعاقب آن انقراض این گونه ماهی با ارزش شده است.

مرمضی به خطر انقراض جدی ماهی حلوا سفید که از ماهیان بومی صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس و ناحیه مصبی است هم اشاره کرد و افزود: حلوا سفید به علت به هم خوردن وضعیت تکثیر طبیعی آن در ناحیه مسبی دریا ، در خطر انقراض قرار گرفته و صید بی رویه و بدون مجوز آن بر سرعت انقراض آن افزوده است.

رییس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور تصریح کرد: متاسفانه ماهی حلواسفید که حاصل این اکوسیستم است به دلیل تغییرات اخیر در میزان تلاقی آب شیرین و شور دریا در حال انقراض است.

مرمضی افزود: کاهش کمیت آب بر میزان کیفیت تاثیرگذار است و باعث نابودی زیستگاههای آبزی پروری ، کاهش راندمان آبزی پروری مهاجرت و کاهش تخم ریز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر انقراض دو گونه ماهی با ارزش در خلیج فارس

خطر انقراض دو گونه ماهی با ارزش در خلیج فارس