مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 خرداد 1395 ساعت 08:502016-06-20پزشكي

تاثیر شرایط نگهداری انسولین بر کارایی آن


مسئول اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو گفت: شرایط مناسب نگهداری انسولین می تواند اثر بخشی و کارایی آن را تحت تاثیر قرار دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما" به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو؛ دکتر علی واشقانی فراهانی با اشاره به فصل گرما و تاثیر شرایط نگهداری دارو بر کارایی آن افزود: انسولین از داروهای پرمصرف در کشور به حساب می آید و از جمله داروهای بیولوژیک است که نسبت به شرایط نگهداری حساس است.

وی گفت: همه انسولین هایی که در بازار دارویی کشور وجود دارد باید در دمای 2 تا 8 درجه سانتیگراد که شرایط نگهداری در یخچال است، نگهداری شوند.

دکتر واشقانی فراهانی افزود: البته با توجه به اینکه نگهداری داروها در یخچال برای حمل و نقل و مصرف بیماران مشکلاتی فراهم می کند بنابراین برخی تولیدکنندگان انسولین محصولاتی تولید کرده اند که به مدت یک ماه در دمای اتاق که کمتر از 25 درجه سانتیگراد در نظر گرفته می شود قابل نگهداری هستند.

وی گفت: نکته بسیار مهم این است که تاریخ انقضای دارو از زمان خروج از یخچال یک ماه خواهد بود، بنابراین لازم است زمان دقیق خروج از یخچال ثبت و نگهداری شده و دارو بعد از زمان مجاز استفاده نشود.

دکتر واشقانی فراهانی افزود: نکته مهم دیگر حساسیت انسولین به نور است به همین دلیل این دارو حتما باید دور از نور نگه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر شرایط نگهداری انسولین بر کارایی آن

تاثیر شرایط نگهداری انسولین بر کارایی آن