مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 تیر 1395 ساعت 13:102016-07-06اقتصادي

توان داخلی در تامین تجهیزات میدان پارس جنوبی


پیمانکاران ایرانی برای ساخت تجهیزات مورد نیاز میدان گازی پارس جنوبی توان لازم را دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به سیاست های وزارت نفت از آغاز طرح توسعه پارس جنوبی مبنی بر توانمندسازی بخش داخلی گفت: از همان ابتدای توسعه میدان گازی پارس جنوبی در سال های 1377-1376 که یکی از سکوهای فازهای 2 و3 پارس جنوبی در خارج از ایران ساخته شد، رویکرد بومی سازی و استقلال صنعتی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت و سکوی دوم این فازها در بندرعباس ساخته شد.

علی اکبر شعبانپور افزود: توجه به توانمندی داخلی فقط به این بخش منتهی نشد و حال پس از گذشت 19 سال می بینیم که پیمانکاران ایرانی در بخش های مختلفِ ساخت تجهیزات مورد نیاز پارس جنوبی توانمند شده اند.

وی همچنین با اشاره به این که در سه هفته گذشته سکوهای 19A ، 21 و 18B میدان گازی پارس جنوبی از خرمشهر و بندرعباس بارگیری شده است، تصریح کرد: این سه سکو اکنون به صورت همزمان و از دو مسیر به سمت خلیج فارس حرکت می کنند تا در موقعیت خود در پارس جنوبی نصب شوند که همه این عملیات ها را پیمانکاران ایرانی انجام داده اند.

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس ارزش ساخت سکوها را با توجه به ظرفیت آنها میان 180 تا200 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این در حالی است که 65 تا70 درصد مهندسی، اجرا و تجهیزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توان داخلی در تامین تجهیزات میدان پارس جنوبی

توان داخلی در تامین تجهیزات میدان پارس جنوبی