مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 تیر 1395 ساعت 10:252016-07-11پزشكي

چرا برخی افراد از ازدواج کردن فراری هستند؟


تصور غلط بعضی افراد درباره خصوصیات فیزیکی شان است.

بسیاری از کسانی که از ازدواج می ترسند، تصور تحریف شده ای از بدن شان دارند و مثلاً فکر می کنند هیکل یا قد مناسبی ندارند یا از روابط جنسی، - همه افراد به طور طبیعی در مراحلی از زندگی شان به جایی می رسند که نیاز به تشکیل زندگی مشترک را احساس و آمادگی این کار را پیدا می کنند، ولی عواملی موجب می شود که باوجود نیاز و آمادگی شان، دچار شک، ترس و دودلی شوند و از ازدواج اجتناب کنند یا در مراحل بعد، از ازدواج پشیمان شوند .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسپیده دانایی، با این مقدمه دیدگاه دکتر محمد کاظم عاطف وحید؛ روان شناس و عضو هیئت علمی انستیتو روان پزشکی تهران را در این باره نوشته است که با هم می خوانیم.

ریشه این مسئله را که عده ای از دختران یا پسران از ازدواج می ترسند، باید در سه عامل جست وجو کرد؛ عوامل خانوادگی، عوامل فردی و شخصیتی و عوامل اجتماعی.

عوامل خانوادگیپایه های زندگی آینده انسان ها در خانواده، کودکی و تجربیات سال های نخستین زندگی شکل می گیرد و بسیاری از کسانی که با ترس از ازدواج روبه رو هستند، خاطرات خوشی از آن سال ها ندارند، چون به طور مداوم شاهد درگیری، ناراحتی و اختلافات والدین شان بوده اند و فکر می کنند ازدواج یعنی فقط زجر و دعوا و لحظات خوشی در یک زندگی مشترک وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی افراد از ازدواج کردن فراری هستند؟

چرا برخی افراد از ازدواج کردن فراری هستند؟