مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 تیر 1395 ساعت 22:362016-07-15پزشكي

رییس سازمان بهزیستی: غربالگری اقدامی موثر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است


رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تلاش دولت در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی گفت: غربالگری اقدامی موثر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از یزد، انوشیروان محسنی بندپی امشب در آیین تجلیل از معلولان موفق و نخبه بهزیستی یزد اظهار داشت: یکی از اولویت های سازمان بهزیستی اجرای طرح غربالگری است که در سال گذشته نیز با غربالگری شنوایی، از ناشنوایی 67 درصد از کودکان زیر شش سال جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: همچنین در اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان، از نابینایی بیش از 27 هزار کودک به دلیل تنبلی چشم جلوگیری کرد.

این مسؤول با تاکید بر اینکه پیشگیری مقدم بر درمان است عنوان کرد: اگر در حوزه پیشگیری بیشتر تلاش کنیم هزینه های کمتری را در حوزه درمان متقبل خواهیم شد.

وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی تمام توان خود را در پیشگیری به کار خواهد بست و سعی داریم با بیشترین امکاناتی که در کشور داریم، برنامه های ویژه در حوزه پیشگیری از معلولیت ها را اجرایی کنیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه ارائه خدمات توانمندی و توانبخشی به معلولان از وظایف سازمان بهزیستی در کشور است اضافه کرد: متاسفانه در بحث اختلالات ژنتیکی در کشور سالانه 25 هزار معلول متولد می شوند که مشکلات ذهنی و جسمی شدیدی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان بهزیستی: غربالگری اقدامی موثر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است

رییس سازمان بهزیستی: غربالگری اقدامی موثر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی است