مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1395 ساعت 09:462016-07-16اقتصادي

قیمت خودرو چقدر واقعی است؟


برخی کارشناسان معتقدند قیمت خودروهای داخلی نسبت به کیفیت آنها بالاست اما خودروسازان از هزینه های سنگین تولید سخن می گویند و بر افزایش قیمت ها نیز تاکید دارند.

- در ادامه ساسان قربانی دبیرکل انجمن قطعه سازان ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از سیاست قیمت گذاری خودرو در داخل کشور، تصریح کرد: در همه جای دنیا تولید کننده قیمت را تعیین می کند، اما در کشور ما تولید کننده خودرو را ساخته و شورای رقابت قیمت ها را تعیین می کند.

وی با اشاره به اینکه هزینه بالای تولید و رکود حاکم بر بازار فروش ، خودروسازان را با مشکل مواجه کرده ،افزود: خودروسازان و قطعه سازان تنها متقاضی واقعی کردن قیمت ها هستند.

قربانی تصریح کرد: خودرو در سالهای اخیر گران نشده و تنها تغییر ارزش ریال نسبت به ارزهای خارجی موجب تفاوت قیمت نسبت به سنوات گذشته شده به عنوان مثال قیمت پراید در 4 سال گذشته با دلار 1هزار و 260 تومان حدود 8 میلیون تومان بود، این درحالیست که با دلار 3 هزار و 500 تومانی قیمت واقعی این خودرو به 23 میلیون تومان رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به پایین بودن سطح کیفی خودروهای داخلی نسبت به خودروهای خارجی، گفت: برای رفع این مشکل باید شرایط سرمایه گذاری شرکتهای خارجی را فراهم کنیم و با استفاده از دانش روز و تکنولوژی ، رضای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت خودرو چقدر واقعی است؟

قیمت خودرو چقدر واقعی است؟