مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 تیر 1395 ساعت 05:552016-07-17اقتصادي

وزیر کار: سیاست رفاهی، باید نابرابری را کنترل کند


برای تحلیل این وضعیت باید در نظر داشت که آنچه اکنون شاهد آن هستیم در ادامه روند عملکرد اقتصاد ایران در پنج دهه گذشته است و جدا از این روند نباید تحلیل شود.

- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای تحقق اهداف چشم انداز علاوه بر بحث تغییر رویکرد، تدوین دقیق و درست آن ضروری است.

به نظر من چشم انداز یعنی آینده دست یافتنی، آینده ای که بتوان آن را محقق کرد چرا که چشم انداز الزامات، فقط گزاره هایی آرزوگونه را تبیین می کند.

وی افزود: مسئله بعدی در تحقق اهداف چشم انداز تغییرات فرهنگی است، چشم انداز به عنوان یک انگاره باید در میان جامعه عمومیت یابد و ذهنیت مشترکی از توسعه هم در ذهن مردم و هم در ذهن دولتمردان وجود داشته باشد یعنی اگر از هر ایرانی یا هر نخبه پرسش شود مقصد ایران کجاست، پاسخ های مشابه دریافت کنند.

ربیعی موضوع بعدی در تحقق چشم انداز توسعه را تحولات ساختاری متناسب با الزامات چشم انداز دانست و گفت: متاسفانه برخی تغییرات ساختاری را معادل تغییرات سازمانی قلمداد می کنند در حالی که ما نیازمند ساختارهای متناسب همراه با تغییرات در اهداف اجرایی،رویه ها، سیاست ها، عرف ها ، فرهنگ سازمانی و چگونگی به کارگیری نخبگان هستیم.

وی با بیان اینکه اصلاحات نهادی گام مهم دیگری در این مسیر است، افزود: نیل به چشم انداز نیاز به نهادینه شدن بس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر کار: سیاست رفاهی، باید نابرابری را کنترل کند

وزیر کار: سیاست رفاهی، باید نابرابری را کنترل کند