مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 تیر 1395 ساعت 14:512016-07-20سياسي

سفرنامه افغانستان-4 و پایانی سفر به دیار سنایی شهر سلاطین و دانشمندان


سید میرزاحسین احسانی کارشناس مسائل فرهنگی افغانستان در سفری چند روزه به این کشور از ولایت های هرات، کابل، مزار و غزنی عبور کرده و مشاهدات خود را در قالب سفرنامه به رشته تحریر درآورده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان "، سید میرزاحسین احسانی فعال فرهنگی در سفر چند روزه خود به افغانستان به ولایت های هرات ، کابل ، مزار و غزنی رفته و با نوشتن سفرنامه از حال و هوای خود در این منطقه گفته است.

هرات اولین مقصد گردشگری احسانی بود و در سفرنامه خود به این شهر از خطرهای سفر به افغانستان، افراد سودجوی بین راه، نامساعد بودن آسفالت مرزی بین ایران و افغانستان، صرافان پول به دست، جیب برها و متکدیان، رانندگان مسافرکش و البته آثار فاخر و و تاریخی هرات سخن گفت.

غزنی ساعت 5 صبح است و به سمت غزنی حرکت می کنیم به دلیل ناامنی مسیر کمی دلهره و اضطراب دارم آیت الکرسی را خوانده و با توکل به خدا راه می افتیم.

غزنی که از آن در منابع تاریخی غزنه و غزنین نیز یاد کرده اند، شهری است در جنوب غربی کابل که در فاصله 145 کیلومتری کابل و امتداد شاهراه کابل قندهار قرار دارد.

این شهر صدها شاعر، نویسنده، فیلسوف، کیهان شناس، عارف و ادیب همچون فردوسی طوسی، فرخی سیستانی، عنصری بلخی، عسجدی مروزی، منشوری سمرقندی، کسایی، ابوریحان بیرونی، ابوالفضل بیهقی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفرنامه افغانستان-4 و پایانی سفر به دیار سنایی شهر سلاطین و دانشمندان

سفرنامه افغانستان-4 و پایانی سفر به دیار سنایی شهر سلاطین و دانشمندان