مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1395 ساعت 07:102016-07-25بين الملل

سفر هوایی دور دنیا بدون سوخت


هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس 2 در آخرین بخش از سفر خود به دور دنیا، صبح امروز فرودگاه قاهره را به سمت ابوظبی ترک کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، این آخرین مرحله از سفر دور دنیای این هواپیمای خورشیدی است که سال گذشته در ماه مارس از امارات متحده آغاز شده بود.

این پرواز که قرار است 48 ساعت به طول بینجامد، توسط برتراند پیکارد، خلبان سوییسی در ساعت 23:28 شنبه شب به وقت گرینویچ (4:28 به وقت تهران) آغاز شد.

سولار ایمپالس 2 پس از 10 روز توقف در قاهره به دلیل بیماری پیکارد و آب وهوای نامناسب، اکنون در هفدهمین بخش از سفر خود قرار دارد.

این خلبان باید 2 شبانه روز را در آسمان و در گرمای طاقت فرسای تابستانی در آسمان شمال آفریقا و خاورمیانه بگذراند و به دلیل پرواز در ارتفاعات بالا برای عبور از شرایط جوی باید در اکثر ساعات از ماسک اکسیژن استفاده کند.

از دیگر خطرات این ماموریت، تاثیر مخرب تابستان بر این هواپیمای خورشیدی است چرا که دمای بالای هوا ممکن است بر سیستم های آن آسیب وارد کند.

سولار ایمپالس 2 که 17 هزار سلول خورشیدی روی بال های آن نصب شده، سال گذشته پس از آغاز پرواز در ابوظبی، از آسمان عمان، هند، میانمار، چین و ژاپن گذشت و پس از عبور از اقیانوس آرام به هاوایی رسید و پس از سفر بر فراز آمریکای شمالی به اروپا و سپس آفریقا سفر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر هوایی دور دنیا بدون سوخت

سفر هوایی دور دنیا بدون سوخت