مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1395 ساعت 12:352016-07-26بين الملل

آمریکایی ها از «کودتای ترکیه» مطلع بودند


سفیر و نماینده دائم پیشین ایران در سازمان ملل با انتقاد از عملکرد اردوغان در همراهی با قطر ، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی گفت: اگر نگوییم آمریکایی ها در کودتای ترکیه نقش داشتند، - اما قطعا از وقوع آن مطلع بودند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما"، محمدصادق خرازی در نشست ترکیه پس از کودتا که در سالن کنفرانس روزنامه اطلاعات در حال برگزاری است، با اشاره به دوستی 20 ساله اش با رجب طیب اردوغان تصریح کرد: اردوغان دچار توهمات جدی در اداره ترکیه بود که نتیجه آن می تواند حوادث امروز باشد.

وی با بیان اینکه می خواهم تعارفات را کنار گذاشته و صریح سخن بگویم، افزود: آقای اردوغان در خصوص سوریه، عراق و داعش اشتباهات جدی داشت.

وی ادامه داد: تروریسم در منطقه متاستاز(گسترش) کرد و اوضاع تا جایی پیش رفت که ترکیه در کنار دولت هایی چون عربستان سعودی و قطر قرار گرفت که دچار اوجاجات در تصمیم گیری های منطقه ای هستند.

مدیرمسئول وبگاه دیپلماسی ایرانی ضمن ابراز تردید از تبعات این سخن گفت: آنچه ما در سازمان هوا فضا ثبت کردیم کاملا نشان می دهد که فرودگاه اینجرلیک ترکیه در اختیار کودتاچیان بوده است.

وی با اشاره به اینکه این فرودگاه در اختیار آمریکایی ها است، گفت: اگر نگوییم آمریکایی ها در این کودتا نقش داشتند اما قطعا از وقوع آن مطلع بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکایی ها از «کودتای ترکیه» مطلع بودند

آمریکایی ها از «کودتای ترکیه» مطلع بودند