مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1395 ساعت 16:202016-07-28سياسي

عزم ایران برای توسعه روابط با کشورهای غرب آفریقا


وزیر امور خارجه، حضور هیئت بزرگی از بخش های دولتی و خصوصی در سفر به آفریقا را نشانه عزم ایران برای برقراری ارتباط با کشورهای غرب آفریقا دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما"، محمدجواد ظریف در نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و مالی که امروز برگزار شد، افزود: کشور مالی به عنوان مهد تمدن اسلامی، برای ما کشوری عزیز و با اهمیت است و در این راستا جمهوری اسلامی از هیچ کمکی به آنان دریغ نمی کند.

وی با اشاره به همراهی هیئت اقتصادی ایران در این سفر تصریح کرد: هیئت اقتصادی ایران که در این سفر همراهم هستند، از بزرگ ترین هیئت هایی است که همراه یک وزیر ایرانی سفر کرده و این هیئت در زمینه های مختلف راه و سدسازی، نیرو، علم و فناوری، بهداشتی و امور بانکی فعال است.

وزیر امور خارجه ضمن ابراز خوشحالی از حضور بخش های دولتی و خصوصی ایران در این سفر، اظهار داشت: اینجا نیز فعالان اقتصادی مالی حضور دارند و این نشانه عزم دو دولت برای همکاری های اقتصادی است.

وی تاکید کرد: حضور این هیئت بزرگ ایرانی از بخش دولتی و خصوصی نشانه عزم ما برای برقراری ارتباط با کشورهای غرب افریقاست.

کشور مالی با جمعیتی حدود 15 میلیون نفر، در غرب قاره آفریقا و در جنوب صحرای بزرگ آفریقا قرار گرفته و بخش هایی از آن در این صحرا واقع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم ایران برای توسعه روابط با کشورهای غرب آفریقا

عزم ایران برای توسعه روابط با کشورهای غرب آفریقا