مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 مرداد 1395 ساعت 11:262016-08-03اقتصادي

سکوی فاز 18 پارس جنوبی در خلیج فارس نصب شد


سکوی 18 B بیست و دومین سکویی است که در پارس جنوبی در شرایطی کاملا ایمن نصب شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت فرخ علیخانی در حاشیه نصب سکوی 18B با بیان اینکه امسال 6 سکو در پارس جنوبی نصب می شود، گفت: سکوی 18 B بیست و دومین سکویی است که در پارس جنوبی در شرایطی کاملا ایمن نصب شده است.

وی از انجام موفقیت آمیز عملیات نصب پل ارتباطی و فلر مربوط به سکوی 18B خبر داد و گفت: با توجه به اینکه عملیات پیش راه اندازی و راه اندازی و بهره برداری از این سکو حدودا 4 ماه زمان می برد، پیش بینی می شود که تولید از آن تا آذرماه تحقق یابد.

به گفته علیخانی با نصب و راه اندازی 6 سکو تا پایان امسال، تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی به 530 تا 540 میلیون متر مکعب در روز می رسد.

اتمام طرح توسعه پارس جنوبی در سال 97 وی ادامه داد: با نصب شش سکو تا پایان امسال، تعداد سکوهای نصب شده به 25 عدد می رسد که از مجموع 40 سکوی تعریف شده برای پارس جنوبی، 15 سکو باقی می ماند که ظرف یکی دو سال آینده به اتمام می رسد و همه طرح های توسعه ای در پارس جنوبی تکمیل می شود.

علیخانی با اشاره به فرایند توسعه ای میدان مشترک پارس جنوبی، گفت: فازهای این طرح از دو منظر شرایط مخزنی و قرارگیری موقعیت جغرافیایی قابل بررسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوی فاز 18 پارس جنوبی در خلیج فارس نصب شد

سکوی فاز 18 پارس جنوبی در خلیج فارس نصب شد