مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1395 ساعت 11:212016-08-07بين الملل

احداث یکی از مهمترین شاخه های صنعت هسته ای در همکاری ایران و روسیه در فردو


مدیر کل سیاسی و امنیت وزارت خارجه ایران نوشت: در اعماق فردو یک زیر ساخت هسته ای در همکاری نزدیک میان دانشمندان ایرانی و روسی در حال احداث می باشد که به یکی از مهمترین شاخه های پیشرفته صنعت هسته ای ایران مبدل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حمید بعیدی نژاد مدیر کل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه ایران در مطلبی در خصوص همکاری هسته ای ایران و روسیه نوشت: در اعماق صد متری زیر زمین در کویر در تاسیسات فردو که برخی فکر می کنند تعطیل است، یک زیر ساخت هسته ای در همکاری نزدیک میان دانشمندان ایرانی و روسی در حال احداث میباشد که با تکمیل به یکی از مهمترین شاخه های پیشرفته صنعت هسته ای ایران مبدل خواهد گردید.

کاخ کرملین نیز در بیانیه ای که روز جمعه پریروز در آستانه دیدار سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان صادر کرده است بر اهمیت همکاری دو کشور ایران و روسیه در خصوص تولیدهای ایزوتوپهای پایدار در سایت هسته ای فردو تاکید کرده است.

ایزوتوپهای پایدار دسته ای از مواد هسته ای هستند که با برخی تغییرات نسبت به مواد هسته ای موجود در طبیعت پدید می آیند و مصارف مهمی در صنایع گوناگون و کاربردهای متعدد در درمان و علم پزشکی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث یکی از مهمترین شاخه های صنعت هسته ای در همکاری ایران و روسیه در فردو

احداث یکی از مهمترین شاخه های صنعت هسته ای در همکاری ایران و روسیه در فردو