مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1395 ساعت 11:452016-08-07سياسي

یادداشت بعیدی نژاد درباره تاسیسات فردو


مدیر کل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه گفت:تاسیسات در حال احداث فردو به یکی از مهمترین شاخه های پیشرفته صنعت هسته ای ایران مبدل خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا حمید بعیدی نژاد در کانال تلگرام خود نوشت: در اعماق صد متری زیر زمین در کویر در تاسیسات فردو که برخی فکر می کنند تعطیل است، یک زیرساخت هسته ای در همکاری نزدیک میان دانشمندان ایرانی و روسی در حال احداث است که با تکمیل، به یکی از مهمترین شاخه های پیشرفته صنعت هسته ای ایران مبدل خواهد شد.

کاخ کرملین نیز در بیانیه ای که روز جمعه (پریروز) در آستانه دیدار سه جانبه روسای جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان صادر کرد بر اهمیت همکاری دو کشور ایران و روسیه در خصوص تولیدهای ایزوتوپ های پایدار در سایت هسته ای فردو تاکید کرد.

ایزوتوپ های پایدار دسته ای از مواد هسته ای هستند که با برخی تغییرات نسبت به مواد هسته ای موجود در طبیعت پدید می آیند و مصارف مهمی در صنایع گوناگون و کاربردهای متعدد در درمان و علم پزشکی دارند.

در دنیا فقط چندین کشور هستند که به تولید این ایزوتوپهای پایدار می پردازند.

کشور ما نیز هر ساله برای تامین نیازهای صنعتی و درمانی کشور ده ها میلیون دلار برای واردات این ایزوتوپ های پایدار هزینه می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت بعیدی نژاد درباره تاسیسات فردو

یادداشت بعیدی نژاد درباره تاسیسات فردو