مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مرداد 1395 ساعت 16:062016-08-08بين الملل

شکایت از فرانسه به اتهام جنایت علیه بشریت در دادگاه لاهه


یک کلیسای پروتستان در مجمع الجزایر پولینزی فرانسه از تصمیم خود برای طرح شکایت علیه دولت پاریس به دادگاه لاهه به اتهام جنایت علیه بشریت ناشی از آزمایش های هسته ای پرمخاطره آن در این منطقه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل "، جزیره تاهیتی به عنوان بزرگترین جزیره مجمع الجزایر پولینزی فرانسه امروز دوشنبه در پایان یکصد و سی و دومین شورای کلیسایی خود، از تصمیم کلیسای پروتستان Maohi متشکل از پروتستان های پلینزی فرانسه برای طرح شکایت علیه دولت پاریس به اتهام جنایت علیه بشریت ناشی از آزمایش های هسته ای در این جزیره خبر داد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، دبیرکل این کلیس روز یکشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد: کلیسای پروتستان Maohi تصمیم گرفته با توجه به عواقب و پیامدهای ناشی از آزمایش های هسته ای دولت فرانسه و بی اعتنایی آن به بیماری های ناشی از این آزمایش ها برای ساکنان جزایر پولینزی، به اتهام جنایت علیه بشریت علیه دولت فرانسه به دادگاه لاهه شکایت کند.

بر اساس این گزارش، این شکایت نامه علاوه بر دادگاه لاهه به سازمان ملل متحد نیز ارائه خواهد شد.

اسکار تمارو رییس مجمع الجزایر پولینزی فرانسه از مخالفان سیاسی سرسخت آزمایش های هسته ای دولت فرانسه طی اظهاراتی با استقبال از این تصمیم کلیسای پروتستان در اظهاراتی اعلام کرد: این تصمیمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکایت از فرانسه به اتهام جنایت علیه بشریت در دادگاه لاهه

شکایت از فرانسه به اتهام جنایت علیه بشریت در دادگاه لاهه