مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مرداد 1395 ساعت 15:102016-08-11اقتصادي

رونمایی لوح ثبت ملی مهارت بافت فرش جوشقان قالی کاشان


لوح ثبت ملی مهارت بافت فرش جوشقان قالی کاشان در آیینی رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، رییس مرکز ملی فرش ایران در این آیین گفت: فرش دستباف ایران در بازارهای معروف دنیا دارای ویژگی های مختلفی از جمله کیفیت، بادوامی و خوش نامی است و گنجینه غنی از تولیدکنندگان نامدار، هنرمندان، نقاشان، بافندگان و رفوگران را در برمی گیرد.

حمید کارگر افزود: برندهای شاخص در حوزه فرش دستباف اصفهان از جمله فرش نایین، نوش آباد، آران و بیدگل و کاشان دارای شناسنامه شناخته شده ای هستند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان هم در این آیین گفت: فرش جوشقان قالی در زمان صفویه به هند صادر می شد و لهستان هم متقاضی این فرش است.

محسن یارمحمدیان افزود: حمایت از فرش جوشقان با ایجاد شرایط فروش و صدور به دنیا، مشارکت میراث فرهنگی، بازرگانی و موزه فرش را می طلبد.

وی با تاکید برحمایت مادی ومعنوی کسانی که در حوزه بافت فرش فعال هستند گفت: تسهیل در شرایط رقابت پذیری هم در این زمینه با اهمیت است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: برای توسعه اقتصادی در زمینه هایی همچون فرش، حذف واسطه ها مهم است و با تقویت و توسعه گردشگری در منطقه هایی همچون جوشقان قالی می توان این امر را محقق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی لوح ثبت ملی مهارت بافت فرش جوشقان قالی کاشان

رونمایی لوح ثبت ملی مهارت بافت فرش جوشقان قالی کاشان