مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 مرداد 1395 ساعت 23:112016-08-12سياسي

بازیگر بنام تئاتر و تلویزیون: هنر تصویری بهترین راه فرهنگ سازی است


هنر تصویری بهترین راه فرهنگ سازی است باید با رجوع به فرهنگ غنی کشورمان خود را در مقابل تهاجم فرهنگی واکسینه کنیم.

- مهدی فقیه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: امام خمینی فرمودند انقلاب ما انقلاب فرهنگی است اما از این غافله عقب ماندیم و در مقابل تهاجم فرهنگی رویکرد مناسبی را اتخاذ نکردیم.

وی گفت: فناوری ستیزی راه حل مقابله با تهاجم فرهنگی نیست و ما باید با رجوع به فرهنگ غنی کشورمان خود را در مقابل تهاجم فرهنگی واکسینه کنیم.

این هنرمند ادامه داد: شیراز در قرن هفتم و قرن های 10 و 11 دو دوره بزرگ مکتب نگارگری داشته و نخبگان و فرهیختگان کشورمان در مورد آن به تفصیل بحث کرده اند و معتقدیم در دوران ما نیز دوره سوم این مکتب قابل تحقق است.

بازیگر بنام تئاتر و تلویزیون افزود: اندیشمندان جهان نگارگری را به عنوان هنر اسلامی می شناسد و پس از پرداختن به هنر هخامنشیان و ساسانیان به نگارگری به عنوان سرآمد هنرهای تاریخ ایران نگاه می کنند.

فقیه در ادامه اضافه کرد: نگارگری بخشی از مطالب کتاب های هنر ایران و جهان را در برگرفته و به بسیاری از موزه های مطرح دنیا که سفر کنید نگارگری زینت بخش موزه های آن ها است.

وی بیان کرد: نگارگری نشانه پیوند اسلام و هنر است و شما به معماری مساجد نگاه کنید گذر از درون مساجد خود به تنهایی به نماز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازیگر بنام تئاتر و تلویزیون: هنر تصویری بهترین راه فرهنگ سازی است

بازیگر بنام تئاتر و تلویزیون: هنر تصویری بهترین راه فرهنگ سازی است