مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مرداد 1395 ساعت 13:402016-08-15پزشكي

کاهش سن بیماری قلبی درایران به زیر 40 سال


رییس انجمن آترواسکلروز با اشاره به کاهش سن ابتلا به بیماری قلبی -عروقی درایران به زیر 40 سال،گفت:بیماری های قلبی-عروقی درکشورافزایش قابل توجهی داشته، به طوری که سن ابتلا حدود 35 سال گزارش شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، دکترمسعود قاسمی امروز دوشنبه درنشست خبری هجدهمین کنگره تازه های قلب وعروق افزود:درکشورهای درحال توسعه میزان ابتلا به بیماری قلبی-عروقی افزایش قابل توجهی دارد بطوری که درجمعیت مردان سن ابتلا به انواع این بیماری ها حدود 30 تا 35 سال است که البته ایران نیزمتفاوت ازاین شرایط نیست.

رییس هجدهمین کنگره تازه های قلب و عروق با اشاره به اینکه ازهر10 ایرانی 4 نفر به بیماری های غیرواگیرمبتلا می شوند،ادامه داد:درکشورما حدود 40 درصد علت مرگ و میرها ناشی از بیماری های غیرواگیر است و به نوعی به بیماری قلبی و عروقی ارتباط دارد؛ اگرحوادث و بیماری های مغزی را به این آمار اضافه کنیم، 40 درصد آمار بسیار بالایی است.

دکتر قاسمی در خصوص مهمترین عوامل ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی به استعمال سیگار و قلیان اشاره کرد و گفت: سیگار وقلیان ازجمله عواملی هستند که فرد را به انواع بیماری های قلبی وعروقی دچارمی کند وافراد سیگاری 5 برابر بیشتر به بیماری قلبی مبتلا می شوند و در کنار این افراد خانواده و نزدیکان آنان نیز دو برابر بیشتر ازسایرابتلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سن بیماری قلبی درایران به زیر 40 سال

کاهش سن بیماری قلبی درایران به زیر 40 سال