مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 مرداد 1395 ساعت 13:462016-08-20سياسي

الازهر خواستار برگزاری نشست مشترک صلح با همکاری واتیکان شد


عباس شومان نماینده الازهر طی سخنانی بر عزم جدی برای برگزاری همایش بین المللی صلح با همکاری و هماهنگی واتیکان تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ الازهر خواستار برگزاری نشست مشترک صلح با همکاری واتیکان شد.

عباس شومان نماینده الازهر طی سخنانی در نخستین هم اندیشی بین المللی جوانان مسلمان و مسیحی در قاهره با بیان این مطلب افزود: دیدار اخیر شیخ الازهر با پاپ فرانسیس و از سرگیری گفت وگو ها با واتیکان برخاسته از ایمان به این واقعیت بود که اختلاف ادیان بین ابنای بشر دیگر مشکل به شمار نمی آید.

وی گفت: با تمام توان و جدیت برای برگزاری همایش مشترک صلح با همکاری الازهر و واتیکان مشغول فعالیت هستیم و الازهر با جدیت درحال برقراری ارتباط با چهره های شاخص عالم مسیحیت در داخل و خارج از مصر است و به نوبه خود هراقدامی را که منجر به ایجاد بغض و کینه و عدوات بین مسلمانان و مسیحیان می شود؛ رد می کند.

نماینده الازهر درخصوص نشست نخستین هم اندیشی بین المللی جوانان مسلمان و مسیحی افزود: این هم اندیشی با همکاری شورای کلیساهای جهانی برگزار شده است.

وی ادامه داد: بسیار مهم است که جوانان پیرو این دو دیانت به بررسی مشکلات موجود و شکست دیوار ترس از یکدیگر اقدام کنند زیرا این ترس نتیجه تبلیغات کسانی است که آگاهی درستی از ادیان ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الازهر خواستار برگزاری نشست مشترک صلح با همکاری واتیکان شد

الازهر خواستار برگزاری نشست مشترک صلح با همکاری واتیکان شد