مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 شهریور 1395 ساعت 11:202016-08-28اقتصادي

عودت انبه های آلوده به پاکستان


علت بازگرداندن انبه به کشور مبداء ، وجود آلودگی در برخی از محموله های این محصول بوده است - از خردادامسال تاکنون ده کامیون حامل انبه وارداتی از پاکستان به این کشور عودت داده شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:علت بازگرداندن انبه به کشور مبداء ، وجود آلودگی در برخی از محموله های این محصول بوده است.

تیموری میزان انبه عودت داده شده در این مدت را حدود 150 تن بیان کرد و گفت آخرین محموله بازگردانده شده از واردات انبه مربوط به 31 مرداد ماه گذشته است.

وی افزود:محصول انبه دچار دو نوع آفت خطرناک به نام مگس میوه انبه و مگس میوه مدیترانه ای می شود که چنانچه این آلودگی ها در آنها مشاهده شود ، بر اساس قانون و آیین نامه اجرایی قرنطینه گیاهی که مورد توافق دو کشور است ، می توان محصولات آلوده را در مدت 48 تا 72 ساعت به کشور مبداء عودت داد.

تیموری گفت:عملیات قرنطینه گیاهی در مرزهای استان انجام می شود اما در برخی از موارد ، احتمال از بین نرفتن آفات گیاهی وجود دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود:مبادی رسمی ورود انبه به داخل کشور مرزهای زمینی میرجاوه و پیشین و مرز آبی چابهار در سیستان و بلوچستان ، بندرعباس و از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در تهران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عودت انبه های آلوده به پاکستان

عودت انبه های آلوده به پاکستان