مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1395 ساعت 10:202016-09-04فرهنگي

اختتامیه جشنواره سراسری آش ایرانی در زنجان


یازدهمین دوره جشنواره آش ایرانی که از 8 شهریور در محل تفریحی ائل داغی زنجان آغاز به کارکرده بود با معرفی برترینها دیشب پایان یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما" ، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت : 30 استان کشور با پخت 42 نوع آش محلی و منطقه ای در این جشنواره حضور داشتند.

رحمتی افزود : آش دوغ ، آش ترش ، آش رشته ، آش آلو ، آش شله قلمکار ، آش میوه اردبیلی و چندین آش محلی با سبزیجات محلی هر روز در حجم وسیع و در غرفه های ویژه هر استان و منطقه پخت و به بازدید کنندگان عرضه شد .

در این جشنواره خانم بتول نقدی از استان ایلام با آش مانشت رتبه نخست را از آن خود کرد.

فهمیه صالحی از استان کرمانشاه با آش عباس علی و فریبا صمصامی با آش ترش از استان زنجان به صورت مشترک دوم شدند و پری خواجه حسنی از استان کرمان و مهناز امیر اصلانی با آش دندونک از استان زنجان عنوان سومی را از آن خود کردند .

منتخب مردمی یازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی لیلا زارع از استان کردستان بود و به نفرات برگزیده ، صنایع دستی ملیله ، مس و چاقوی زنجان اهدا شد .

امسال رکورد شرکت گردشگران و خانواده ها به این جشنواره هم شکسته شد و روزانه به طور متوسط بین 60 تا 90 هزار نفر در این جشنواره حضور یافتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختتامیه جشنواره سراسری آش ایرانی در زنجان

اختتامیه جشنواره سراسری آش ایرانی در زنجان